Standarde

Standarde internationale aplicabile

ISO 9001: 2008 Sistem de managementul calitatii.

Un client este multumit in momentul in care primeste servicii de calitate din partea unei organizatii cu care intra in contact. Pentru orice organizatie, indiferent de marime sau domeniu de activitate, certificarea unui Sistem de Management al Calitatii (pe scurt SMC), este o dovada a angajamentului pentru calitate.

Creat de Organizatia Internationala de Standardizare (ISO), standardul ISO 9001 poate ajuta o organizatie sa isi satisfaca clientii, sa isi imbunatateasca continuu activitatea si sa indeplineasca cerintele legislative. In prezent, ISO 9001 este un standard cunoscut de toti mangerii responsabili ca fiind un standard de business.

ISO 14001: 2005 Sistem de management de mediu

Protejarea mediului inconjurator trebuie sa fie unul dintre obiectivele fiecarei companii, in conditiile in care integrarea Romaniei in Uniunea Europeana va introduce noi constrangeri legate de acest aspect.

Introducerea unui Sistem de Management de Mediu (pe scurt SMM) nu este rezervata doar organizatiilor mari sau celor internationale. SMM-ul poate fi implementat in IMM-uri, furnizori de servicii, institutii publice, etc.

Deja, multe organizatii si-au implementat si certificat un Sistem de Management de Mediu. Integrarea Romaniei in Uniunea Europeana va introduce, cel mai probabil, obligativitatea certificarii unui astfel de sistem pentru multe dintre companii.

OHSAS 18001: 2007 Sanatate si securitate ocupationala

Protectia salariatilor cat timp se afla la locul de munca nu este o optiune. Exista insa mai multe optiuni pentru a pune in practica acest lucru.

Una dintre acestea este implementarea si certificarea unui Sistem de Management al Sanatatii si Securitatii Ocupationale (Occupational Health and Safety Management System – OHSAS). Un astfel de sistem se integreaza in sistemul de management al organizatiei ce il implementeaza.

SA 8000: 2008 Responsabilitate sociala

Globalizarea economica constituie o provocare pentru organizatiile din intreaga lume. In acest context, tematica Responsabilitatii Sociale capata o importanta din ce in ce mai crescuta in prezent, la nivel mondial, constituind nu de putine ori un criteriu de departajare la licitatiile in care sunt implicati agenti economici cu profil de activitate asemanator.

 

Avantaje

  • confera incredere publicului si altor parti interesate in fabricarea in mod etic a produselor pe care le achizitioneaza si garantia obtinerii acestora prin aplicarea unor practici de munca adecvate
  • poate fi adoptata de organizatiile din lumea intreaga, indiferent de marime si domeniu de activitate
  • mult prea numeroasele coduri de conduita si norme ale organizatiilor individuale nu pot fi usor de gestionat.

Atuul SA 8000 este acela ca stabileste un cadru unitar pentru aceste coduri, iar cerintele lui pot fi auditate obiectiv la nivelul unui SMRS, in vederea certificarii.

Pe langa cerintele de sistem, SA 8000 include si cerinte de performanta (ca de exemplu referitoare la discriminare, program de munca, retributie, masuri disciplinare, asocierea libera si negocierea colectiva, sanatatea si securitatea in munca etc) care pot fi mai usor cuantificate si verificate de auditori.

 

Construirea si punerea in aplicare a unui SMRS este mai usoara pentru organizatiile care deja detin un sistem de management implementat sau chiar certificat (preferabil in domeniul sanatatii si securitatii in munca, si nu in ultimul rand in cel al calitatii sau mediului), ca urmare a existentei unui cadru managerial de actiune si a posibilitatii integrarii elementelor SMRS in sistemul/sistemele pre-existent/e.

ISO 27001: 2005 Standard pentru Securitatea Informatiei

Implementarea şi certificarea unui Sistem de Management al Securitatii Informatiei (pe scurt SMSI) este o decizie strategică pentru orice organizaţie deoarece garanteaza securitatea informatiilor societatii certificate dar si a informatiilor clientilor si partenerilor de afaceri.

 

Acest sistem furnizează recomandări pentru ţinerea sub control al riscurilor informaţionale, aduce o clarificare asupra tipurilor de ameninţări şi dă direcţii de abordare ale metodelor de protecţie pentru a asigura supravieţuirea companiei, minimizarea potenţialelor daune financiare, maximizarea profitului şi a perspectivelor organizaţiei. In zilele noastre, avand in vedere ca majoritatea datelor se tin pe suport informatic, o atentie deosebita trebuie acordata protectiei sistemelor informatice.

 

Securitatea informatiei trebuie sa aiba legatura cu toate aspectele legate de protejarea datelor indiferent de forma in care acestea exista (suport magnetic, optic, hartie, etc.).

Contactează-ne

Date de contact

Adresa

Bulevardul Basarabia
Sector 3, București
Vis-a-vis de Mc Donalds, langa statia de Metrou Costin Georgian

Contactează-ne

bogdan.patco@gmail.com
bogdan@patco.ro

Program

L-V: 8am – 5pm
S: 10am – 2pm
D: închis